De aangescherpte privacywetgeving vraagt van alle betrokken partijen een aantal maatregelen. Om hieraan te voldoen heeft Syscon haar Service Level Agreement (SLA) aangepast. Bestaande klanten ontvangen binnenkort een SLA aangepast aan de nieuwe privacywetgeving en ook nieuwe afnemers van onze (cloud)diensten kunnen ervan op aan dat de overeenkomsten probleemloos aansluiten bij de huidige eisen van de privacywetgeving.
In de nieuwe SLA’s worden standaard onze maatregelen voor preventie en bescherming van de data opgenomen, een Non Disclosure Agreement en hoe wij omgaan met de rapportage rondom een datalek.
Bescherming data en preventie
Ter bescherming van de data en het voorkomen van datalekken nemen wij de volgende maatregelen:
• firewalls
• SPAM filters
• intrusion detection systemen
• fysieke toegangscontrole via biometrische scanners
• hardening van de apparatuur
• up-to-date servers
Rapportage datalek
Mocht ondanks alle maatregelen er toch sprake zijn van een datalek dan geldt voor al onze SLA’s in ieder geval het volgende:
• bewaartermijn van gemeld datalek is 12 maanden
• melding bedrijf (gegevens die direct kunnen worden gekoppeld aan personen):
– identiteitsfraude
– discriminatie
– reputatieschade
• melding bedrijf en toezichthouder (gegevens die direct kunnen worden gekoppeld aan personen)
– inloggegevens
– financiële gegevens
– kopieën van identiteitsbewijzen
– school- of werkprestaties
– gegevens m.b.t. levensovertuiging
– gegevens m.b.t. gezondheid
Al onze veiligheidsmaatregelen worden (o.a. door het Nationaal Cyber Security Centrum) regelmatig getoetst aan de wet- en regelgeving en aan diverse certificeringseisen. Onze services zijn dermate goed beveiligd dat wij zijn als één van de weinige IT leveranciers voldoen aan de eisen van DigiD.
Wilt u meer weten over onze veiligheidsmaatregelen en/of de aangescherpte privacywetgeving? Neem contact met ons via info@syscon.nl of bel met 0320 232005. Wij helpen u graag verder.
Leave a Comment